مقالات در نشریات
- ۱. Mohammad Reza Azadehfar،Designing Music Tourism Packs طراحی بسته های گردشگری موسیقی،Honar-Ha-Ye-ziba: Honar-Ha-Ye-Namayeshi Va Moosighi Vol. ۲۳, No. ۱, Spring ۲۰۱۸،۲۰۱۸.
- ۲. Mohammad Reza Azadehfar،Melodic Shapes in Gusheh-ha of Iranian Radif نمای حرکت ملودیک در گوشههای ردیف موسیقی ایران،مجلهی نامه هنرهای نمایشی و موسیقی، دو فصلنامه دانشگاه هنر شماره ۱۲ بهار و تابستان ۱۳۹۵،،۱۳۹۷.
- ۳. محمدرضا آزاده فر،سنجش چگونگی تغییر ذائقه و سبک شنیداری عمومی موسیقایی در ایران بین سال های ۱۳۸۷تا ۱۳۸۹ بر مبنای آلبوم های منتشر شده و اجرای کنسرت ها،نامه هنرهای نمایشی و موسیقی،شماره ۹،شماره صفحات ۹۷-۱۰۴،۱۳۹۴.
- 4. Mohammad Reza Azadehfar,Symmetrical Balance and Coherence in Iranian Music and Visual Arts A Comparative Study,Gli spazi della musica,Vol. 3,No. 1,2014.
- ۵. محمدرضا آزاده فر،دیدگا ههای فلسفی و عرفانی در توصیف موسیقی و میزان باورپذیری آن در نزد نسل جوان موسیقی،هنرهای زیبا هنرهای نمایشی و موسیقی،مجلد ۱۹،شماره ۱،شماره صفحات ۱۷-۲۴،۱۳۹۳.
- 6. Behnam Faghih, Mohammad Reza Azadehfar, S. D. Katebi,User Interface Design for E-Learning Software,International Journal of Soft Computing and Software Engineering [JSCSE],Vol. 3,No. 3,pp. 786-794,2013,ISI.
- ۷. محمدرضا آزاده فر،تفوق بستر اجتماعی نسبت به مکتب آموزشی در درک و دریافت موسیقی: مطالعه موردی نوازندگان سازهای غربی ساکن در ایران،نامه هنرهای نمایشی و موسیقی،مجلد ۲،شماره صفحات ۱۲۵-۱۳۵،۱۳۹۰.
- ۸. محمدرضا آزاده فر؛ نوری،تحلیل نحوه برخورد و ارزشگذاری موسیقی راک از دیدگاه مخاطبان: مطالعۀ موردی شنوندگان ایران و ترکیه،جامعه شناسی هنر و ادبیات،شماره صفحات ۱۸۵-۲۱۱،۱۳۸۹.
- ۹. محمدرضا آزاده فر،زمینهی مشترک فطری در ساختار آوازهای اخلاق مدار در نزد پیروان ادیان الهی،بیناب،شماره ۱۶،شماره صفحات ۱۱۶-۱۳۳،۱۳۸۹.
- ۱۰. محمدرضا آزاده فر،بهینه سازی صوتی محیط کار برای کارگران کارخانجات پوشاک باکنترل و هارمونیزه کردن صدای ماشینآلات،هنرهای زیبا،شماره صفحات ۶۹-۷۶،۱۳۸۸.
- ۱۱. محمدرضا آزاده فر،کارایی نهادهای آموزش هنری بر بنیان متغیرهای اقتصادی،انجمن آموزش عالی ایران،شماره صفحات ۱۱۹-۱۳۶،۱۳۸۸.
- ۱۲. محمدرضا آزاده فر،مبانی آهنگساری و نقد کاربردی: بهرههای مطالعات بینرشتهای در نقد موسیقی،فرهنگستان هنر،مجلد ۱۲،شماره صفحات ۷-۲۲،۱۳۸۸.
- ۱۳. محمدرضا آزاده فر،بررسی تطبیقی آکسانها در کُنشهای پریودیک درام و موسیقی،نامه هنر، فصلنامه دانشگاه هنر،شماره ۳،شماره صفحات ۹۵-۱۰۸،۱۳۸۷.
- ۱۴. محمدرضا آزاده فر،ویژگی تحریر در ساختار ریتم گوشههای ردیف موسیقی ایرانی،ماهور،مجلد ۳۹،شماره صفحات ۶۱-۷۵،۱۳۸۷.
- ۱۵. محمدرضا آزاده فر،بررسی تطبیقی چرخهی زمان و تجسم ادوارایقاعی،هنرهای زیبا،مجلد ۳۲،شماره صفحات ۱۱۹-۱۲۷،۱۳۸۶.
- ۱۶. Mohammad Reza Azadehfar،Domination of Social and Cultural Inhabitancies over Music Training School: the Case of Western Music Performers Living in Iran،International Review of the Aesthetics and Sociology of Music،مجلد ۴۵،شماره ۲،۲۰۱۴،ISI.
- ۱۷. محمدرضا آزادهفر ، محسن نورانی،زندگی شهری، ضبطِصوت و مرگ لالایی: مطالعۀ موردی لالاییخوانی در الموت قزوین،مطالعات فرهنگی و ارتباطات،مجلد ۵۹،۱۳۹۹.
- ۱۸. محمدرضا آزادهفر ، مازیار کنعانی،طبقهبندی الگوهای تحریر در ردیف آواز ایرانی بر اساس نمونههای اجرایی محمدرضا شجریان،نامه هنرهای نمایشی و موسیقی،مجلد ۲۰،۱۳۹۹.
- ۱۹. محمدرضا آزادهفر ، نازنین علی فرشباف اکبری یونس سخاوت، و صمد روحی،« سارای : بازی رایانه ای با رویکرد آموزش سلفژ در موسیقی مبتنی بر دریافت و آنالیز صوت»،پژوهش در علوم توانبخشی،مجلد ۴،۱۳۹۸.
- ۲۰. محمدرضا آزادهفر ، افسانه یدائی و بهنام علیزاده اشرفی،راهکاری برای بهبود فرآیند ثبت داده های حرکتی با هدف جمع آوری داده های حرکات موزون آذری: اقدام پژوهی،پژوهش در علوم توانبخشی،مجلد ۶،۱۳۹۸.
نمایش ۱ تا ۲۰ مورد از کل ۲۴ مورد.