۱ | «فرامخاطب: دگرگونی های مخاطب در عصر پساتلویزیون | شهاب اسفندیاری - سیدعماد حسینی - سناء شایان | دین و سیاست فرهنگی | ۱۴۰۱ |
۲ | Banal Transnationalism: On Makhmalbaf’s 'Borderless' Filmmaking | Shahab Esfandiary | De-Westernizing Film Studies | 2012 |
۳ | Critical Readings of The Salesman in Iran | Akram Jamshidi and Shahab Esfandiary | Observatorio | 2018-06-04 |
۴ | Iranian “Sacred Defence Cinema” and the ambivalent consequences of globalization: A study of the films of Ebrahim Hatami-Kia | Shahab Esfandiary | War in Iranian Cinema: Religion, Martyrdom and National Identity | 2012 |
۵ | Mehrjui’s social comedy and the representation of the nation in the age of globalization; A comparative analysis of The Lodgers and Mum’s Guests | Shahab Esfandiary | Iranian Studies | 2011-04-19 |
۶ | Stoning Iran: Strategic Narratives, Moral authority and the reporting of a stoning sentence | Esmaeil Esfandiary - Shahab Esfandiary | Reporting the Middle East | 2017 |
۷ | تببین ساختارگرایانه سینمای دفاع مقدس: مطالعه موردی لیلی با من است و مهاجر | مریم نقیبی - اصغر فهیمی فر و شهاب اسفندیاری | مطالعات بینارشته ای رسانه و فرهنگ | 1397 |
۸ | تقابل سکون/حرکت در سینمای عباس کیارستمی بر مبنای نظریه زیبایی شناسی سکون لورا مالوی | اکرم جمشیدی - شهاب اسفندیاری | هنرهای زیبا | 1398 |
۹ | جریان های سینمای آلترناتیو در ایران و جهان: بررسی موردی جشنواره فیلم عمار | شهاب اسفندیاری - مریم جمعه | مطالعات میان رشته ای ارتباطات و رسانه | ۱۳۹۷ |
۱۰ | سبک ماکیومنتری: از دگرگونی فرم مستند تا واژگونی ادعای بازنمایی واقعیت | نیما کاویان - شهاب اسفندیاری | رسانه های دیداری و شنیداری | 1398 |
۱۱ | غربی زدایی سینما: لزوم بازاندیشی در شیوه های اندیشیدن، نظریه پردازی و فیلمسازی غیرغربی | سیدعماد حسینی - شهاب اسفندیاری - مرضیه پیراوی ونک - سناء شایان | مطالعات رسانه های نوین | 1397 |
۱۲ | نسبت ماهیت سینما با دین و هویت ملی: رهیافتی انتقادی به دیدگاه های سید مرتضی آوینی | سیدعماد حسینی - شهاب اسفندیاری - مرضیه پیراوی ونک - سناء شایان | نامه هنرهای نمایشی و موسیقی. | 1398 |
۱۳ | نقدی بر نظریه سینمای دینی: بررسی آرای مکتوب نظریه پردازان مسلمان و مسیحی | محمدحسن فردوسی زاده - مهدی پوررضاییان - مرتضی افشاری - شهاب اسفندیاری | پژوهشنامه انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی | 1398 |
۱۴ | نقش دکوپاز در سوگیری و قضاوت اخلاقی مخاطب با مطالعه دو فیلم آژانس شیشه ای و جدایی نادر از سیمین | شهاب اسفندیاری - سجاد ستوده - میلاد ستوده | نامه هنرهای نمایشی و موسیقی | 1399 |